fredag 30 maj 2008

Imorgon kommer (f.d) serieledarna.....?












Lördagens stora händelse i fotbollsvärlden torde vara "Mästarmötet på Svanängen!"


Skå IK DJ tar emot Huddinge IF i S:t Erikscupen F18-serien sjunde omgång.





Vi kommer, stärkta av bortasegern mot Sollentuna, fyllda med självförtroende.


Våra gäster är något stukade efter hemmaförlusten mot Vaxholm. Enligt HIF's hemsida, hade de ett stort spelövertag men kunde inte omsätta spelet i mål. Känns ekvationen igen? Hur som helst, vi vet att Huddinge har ett bra lag och har den största respekt för dem. De slog bl.a Hammarby.




Å andra sidan vet vi att i F 18 serien kan man aldrig på förhand säga någonting om motståndarnas dagsfärska laguttagning. Ibland, som vi fick erfara mot Hammarby, får man möta ett enormt skickligt lag, toppat med division 2 spelare och ibland är det rena "gärsgårdsgänget"! Vad vi däremot vet är vår egen kapacitet. Vi vet vad vi vill och vi vet vad vi kan! Kjelle har tagit ut följande 14;



Jacko, Viktoria, Marie, Sanna, Johanna S, Lisa P, Erika, Angelica, Sassa, Alice, Sabina, Ylwa, Cassie, Erica.



Som vanligt, jag måste ha retat fotbollsgudarna, jobbar jag när det är matchdags och får sitta och svettas och invänta SMS. Jag vet att Kjelle har full koll och har det största förtroende för honom. Jag är dock lite nyfiken på om vi skulle våga oss på ett experiment, så jag funderade lite. (ja det händer faktiskt ibland).Jag har lekt med tanke förut och följande har jag kommit fram till.


Jacko i målet naturligtvis, sååå mycket vill inte ens jag experimentera!


Till höger i försvaret Viktoria, som med sin snabbhet skulle utgöra ett hot mot Huddinge. i Mitten brytningssäkra Marie tillsammans med en spelskicklig Johanna S. Till vänster Sanna, som igår gjorde en väldigt bra träning.


På mittfältet skulle jag vilja prova följande, något defensiva, men intressanta uppställning. Till höger Lisa P. Snabb, skicklig, ständigt farlig. Närmast henne Angelica, som i och för sig skulle ha en fri roll, så att hon kan styra och ställa med sina passningar. I mitten skulle Erika få fritt spelrum att detronisera motståndarnas "regista" dvs spelfördelare. Bredvid henne placerar jag Sabina, så att vi kan utnyttja hennes kapacitet och goda form. Längst till vänster sätter jag lagets andra "speedkula" ,Sassa, som också visat en god form på senaste tiden.


"Starter" i enmansanfallet skulle jag sätta Alice, som är bra på "target" samt skarvar plus att hon är bra både på fasta situationer och sist men inte minst, målfarlig!


På bänken ,från start, skulle vi ha Ylwa, som inte ännu är fulltränad men som säkert är supersugen och alltid speedig, Cassie som kanske är vår bästa "i boxen" samt Erica som kan användas på de flesta positionerna. I mina funderingar skulle vi på det här sättet "äga" mittfältet och förhoppningsvis stänga motståndarnas offensiv. När vi skulle erövra bollen ,skulle vi blixtsnabbt skicka upp bollen till toppforward och komma ut med våra snabba kanter.


Håll med, det skulle kunna funka!



Det är nu som allvaret börjar i serien. De lag vi vunnit över är i botten av tabellen. Vi ska nu möta lagen från den övre halvan. Nu är det upp till bevis!



På gårdagens träning gnuggade Sven en mix av damer och juniorer. Det var mycket snabba avslut samt huvudspel på agendan. Som vanligt när Farbror Sven håller i taktpinnen så är det bra tempo och god kvalite på träningarna. De flesta såg väldigt pigga ut trots ett ganska tufft schema på sista tiden. Jag hade ett bra snack med Inger om "the good old days". Hon hade ju förmånen att spela i Skå på den allsvenska tiden. Sen gillar jag också hennes åsikter och inställning till framför allt fotbollen. Vad hon ,och många med henne, saknar på träningarna är fler damer. Vi vet ju att det finns många duktiga ,både damer och juniorer, som tyvärr lyser med sin frånvaro. Det är bussigt att komma när de blir kallade till match men alla mår, och blir bättre av träning! Många har så att säga, laga förfall, iform av arbete eller dylikt och det kan man inte göra nåt åt. Vissa gör dock andra prioriteringar och det är ju synd och skam!




Kjelle och Anders meddelade också att 20 tjejer plus 4 ledare åker med till sommarens Gothia.


Alla tjejer som är hela och kan spela åker med. Vi kommer att köra någon slags träningar i sommar för de som är hemma. Det är viktigt att man håller igång någorlunda så att man inte såsar ihop av glass och solsken. Vi vill väl göra vårt bästa i Gothia? Eller hur?




Det var väl allt för idag, tror jag. På återseende.





Inga kommentarer: