tisdag 9 september 2008

Skå IK DFF-IFK Viksjö B 6-1 Div 4A


OK. Jag erkänner. Jag var inte där. Pratade lite med Inger på måndagsträningen och fick information.
Ganska många som deltog på Måndagens grusträning. Vissa vilade på grund av mycket matchande i helgen och vissa då de redan tränat i skolan. Några också sjuka ( Jä.....la förkylningar!)
Glädjande att se att Maria gick för fullt! Välkommen åter!


* * * * *


Det blir både glada och tråkiga nyheter.

Jag börjar med dom glada.

Vi spelade bra och gav inte Viksjö en chans. Camilla visade härlig spelglädje och hade stundtals lekstuga med motståndarna. Kul att hon visar upp sitt breda register. Hon gjorde tre mål och det säger väl allt.

Sabina gjorde också ett mål och var bra.

Även Jessica W nätade och var naturligtvis bra. Sen var det många fler som gjorde en mycket bra insats. Tyvärr har jag glömt vem som gjorde det sjätte målet men det är inte så konstigt. Mitt minne är nämligen som en fiskmås'.


* * * * *


Nu till dom tråkiga.

En av mina, många, favoriter, Helen M hade ett ruskigt oflyt igen. I en närkamp tappade hon balansen och skrapadet ena knät så illa att akutvård sattes in ( av våra ledare alltså)

Hon kördes sedan till sjukan där det djupa såret, mitt över knät, syddes ihop med fyra stygn!

Vi är många som lider med Helen och hoppas att hon återkommer så snart som knät så tillåter!


* * * * *


Nästa tråkiga, fast inte av samma kaliber, har ni säkert redan förstått.

Matchen spelades på grus, därav skadan på Helen. Två lagkamrater till henne från Utvecklingslaget skrapade sig ordentlig även de ,men behövde ingen sjukvård.
Grusplaner borde förbjudas! Dom är spelförstörande och fullkomligt livsfarliga för våra ungdomar. Hör du det Peter Carpelan. Mera konstgräs i kommunen! NU!


* * * * *

Lite roligare är att våra flickor F-95, som spelar i en stenhård serie och tyvärr haft oflytet att förlora med minsta möjliga marginal i nga matcher inte har gett upp utan tog sig själva i kragen och spöade Järfälla med 2-0.

Vi är många som gläds med er.Grattis!
* * * * *
Jag ska höra av mig till våra elvamannalag och se om de intresserade av att synas på denna blogg.
F-13, F-14 samt utvecklingslaget F-15, om ni vill att jag skriver om er, så skicka ett kortare referat(eller längre om ni vill) gärna några bilder till så kan jag publicera det här i Bollamazonen. Sidan handlar ju först och främst om Skå IK's damer och blivande sådana.


* * * * *

Ikväll har vi i Damjuniorerna bortamatch mot Enskede IK. Som vanligt är det svårt att sia om matchen eftersom man aldrig vet vilket lag motståndarna kommer med. Vi vet. I bortamatchen mot Hammarby förstod vi att det skulle bli svårt men inte så svårt. Bajen hade "kryddat" sitt lag med spelare ur sitt division 2 lag Bajen DFF, med bl.a en spelare som nyligen debuterade i damallsvenskan!

IFK Täby fick smaka på detta när de åkte till Enskede IP. Då ställde nämligen Enskede upp med sitt division 2-lag som "ändå hade samlats!". Enskede vann med 12-0!

Sen förlorade man nästa match med 8-0 och jag kan svära på att det inte var samma lag.

Så vi får väl se, ikväll vid nio-blecket vet vi.
Tills dess, simma lugnt!

Inga kommentarer: