söndag 14 september 2008

Enskede IK, kommentarer och annat smått och gott

Jag kan tacksamt konstatera att folk faktiskt läser denna blogg.
Det märker jag om inte annat av kommentarerna.

Kära läsare, påpeka ofta och gärna de fel som jag skriver, så att jag kan ändra dem!

Jag tände ju till efter Enskedes "kupp" mot oss. Det står jag för.
Det är ett jävla oskick att byta matchdatum bara för att kunna toppa sitt lag. Framför allt utan att meddela detta för motståndarna! Lite rent spel skadar inte!

En Enskedekommentar undrade om det var deras A-lag som vi ställdes emot?
Svaret på det är nej.
Det var Enskede IK FF, (U-laget) dvs det lag som till vardags spelar i division 3B. Ett helt annat lag än det som började seriespelet.
Jag kan räkna upp alla spelare, sitter här med laguppställningen från matchen framför mig.
Det är dock en sak som förbryllar mig.
En viss Ida G född -89, som var duktig mot oss, spelade med #6....
Hon finns inte i någon trupp på Enskedes hemsida.... Inte A-laget inte U-laget och inte heller i division 5 laget. Inte ens i 91-92-laget! Är detta ännu ett tecken på orent spel eller? Rätta mig gärna NI som vet.

En kommentar var det att det var tråkigt att tränare trackar ner på bra spel och spelare.
Men hallå! Jag berömde Enskedes spel. Det var vissa divors beteende som jag tyckte var skit!

Skå IK's damjuniorers huvudtränare Kjell ,har många gånger berömt Enskede IK, för att de alltid är justa och uppträder korrekt.
Jag skulle gärna vilja hålla med, men när sånt här sker så måste jag reagera.
Det må vara så att ändamålen helgar medlen. I så fall lycka till EIK, ni är på samma plan som Vit-Ryssland och alla andra fuskare!

1 kommentar:

Anonym sa...

Før din info kan jag berætta att Ida spelade med Enskedes U-lag førra året och gjorde come-back nu i september. Dærfør var inte med på hemsidan.