söndag 24 augusti 2008

Hässelby SK-Skå IK 1-1 Div 3A





























Jag hade inför denna match ordnat det bra för mig. Eftersom släkten hade den stora årliga kräftskivan ute på Sundholmen i Norrtälje skärgård, kunde jag inte närvara själv.
Vad är då bättre än att ragga en av spelarna att skriva om matchen?
Jag frågade vår skadade Maria W och hon skrev sedan nedanstående ypperliga referat.
Jag har tagit mig friheten att frisera den efter egen smak, men Maria står för svenskan.
Håll till godo!

Detta är i allafall Marias personliga syn på matchen.
Christina i mål.
Backlinje från höger: Carro, Lisa, Pernilla, Jessica.
Mittfält från höger: Angelica, Camilla, Mickis, Sassa.
Anfallare: Sandra, Empi.
På bänken började Nina, Alice & Erika.

Redan några sekunder efter avspark fick vi en gratischans men HSK målvakten hann före Mickis.
Minuten efter bryter Sandra fram på högerkanten och spelar snett in bakåt: målchans igen! Där borde det ha stått 2-0 till Skå efter 3 min, men icke!
Minutrarna som följer spelar vi riktigt bra och stressar HSK till misstag, dock inga mål. Tills! Hörna i den 9' minuten.
Sassa slår en flack mot första stolpen där Empi dyker upp och nickar ....i ribban! Hon tar själv returen och trycker in 1-0(9)!
Vi fortsätter spela bra efter ledningsmålet, men Sven vill ha ännu snabbare spel.
Efter 20 min har HSK spelat in sig i matchen. Närkampsspelet blir hårdare och vi står inte upp till 100% och tappar ofta markeringen. En HSK spelare kommer fram på kanten och spelar in bakom våran markerande Pernilla (?) men där inne täcker Carro skott och sedan tar Christina hand om bollen.
Anfallet efter kommer Sandra på kanten igen och spelar in till Camilla som skjuter högt över. Nu har det gått 25 min, och vi börjar rulla in nya spelare på plan.
Sassa kommer på högerkanten (mycket bra offensivt spel på denna kant!) och spelar snett inåt igen, Camilla skjuter över, igen.
Nu börjar vi tappa koncentrationen, samt vår markering och HSK är inne i matchen. Darrigt spel följer efter 25-30 minuter, men framåt halvtidsvilan har vi fokuserat mer.
1-0 i halvtid.
Personligen tycker jag att vi måste våga mer individuellt och offensivt, få avsluten på mål, stå upp i närkamperna, hålla markering! Vi har dock bra snack på planen, och en backlinje som är mycket brytsäker! Bara att kämpa i andra halvlek!

I början av andra halvlek får HSK en hörna, den blir dock resultatlös för dem, men Camilla och Mickis kontrar snabbt och får till slut ett avslut på mål som går en bit utanför.
Minutrarna senare när Christina har plockat ett skott, fullföljer en HSK spelare sin löpning rätt in i henne! Det hela slutar med att HSK spelare får ett gult kort, rättvist!
HSK får ett par frilägen men Christina och vår backlinje hjälps åt med att rädda situationerna. Efter 25 min då Camilla har jobbat defensivt får vi en hörna emot oss. Låg hörna som totalt missförstås av oss och bollen slinker in vid första stolpen ,mellan benen på vår back och det är tyvärr, 1-1(70).
Ingen förstår nånting, förutom HSK som givetvis blir glada för kvitteringen. Tio minuter senare har vi en frispark på offensiv planhalva vilket sånär ger oss en ledning.
Hörna strax efter vilken Camilla får ett underbart avslut på, men bollen går strax utanför stolpen. Vi har jobbat oss tillbaka in i matchen.
I slutet av matchen är det ganska grinig stämning på plan (det kanske var det hela matchen, vad vet jag? ) och det är bara att kämpa på, vilket jag tycker vi lyckas med. I slutminutrarna när Jessica försvarar ramlar en HSK spelar i vårat straffområde. STRAFF !!, skriker HSK:s ledare, men domaren blåser inte. Matchen slutar 1-1.
Orättvist tycker jag med tanke på vårat lysande spel i början av första halvlek samt våran krigarinställning, men vi måste börja sätta våra chanser, så enkelt är det!
Text och bilder av Maria W.

Allt detta från "Bollamazonens korrespondent" på Hässelby IP, Maria W. Tusen tack för ditt fina referat, jag hade inte gjort det bättre själv.

Inga kommentarer: