lördag 28 februari 2009

Lycka till Camilla!

En av mina stora favoriter(ni har säkert märkt att jag har massor av sådana)inom damfotbollen kommer från våra egna led.
Hon har alltid haft en bra inställning och träningsvilja, det har hennes tränare sen barnsben, Kjelle berättat för mig.
Alltsedan jag blev involverad på damsidan har jag fastnat för hennes goda egenskaper. Bra vilja, ruskigt bra skott och en jävligt bra speluppfattning.
I höstas ställde damerna in mig i målet på en kvällsträning och rätt var det var så visslade det till. I halvmörkret på Svanis såg jag att en UFO var på väg att ramma mig. Dum som jag var försökte jag att stoppa UFO't. Jag kan lova att det sved!
Det var alltså inget UFO, utan Camilla Iveroth som avlossade bössan.

Nu kanske många undrar om det brunnit innanför Pappa-Sams pannben, men så är det faktiskt inte. Jag är bara glad och impad över vad en av Skå-trotjänarna hittills visat.
Hon var lagets bästa under fjolåret och skulle vara en av de viktiga kuggarna även i år.
Sen kom beskedet. Jag visste inget när Kjelle smög fram och berättade för mig att nu hade Camilla gått till Vasalund! Va!Vilken chock!
Sen gick det upp!Fan va kul! Äntligen!
I stället för att sörja henne blev jag i alla fall glad. Det är mod och vilja att äntligen ta chansen och få visa vad hon går för.
Jag hoppas att hon blir den som visar vägen. Vi har fler i Skå som kan gå långt "hela vägen". Det hänger mest på dom själva.Stenhård seriös inställning, alltid järnet på träningar,så ska ni se.
Det var naturligtvis en chansning från Camilla och när jag snackade med henne så berättade hon att det var många som hade provspelat, väldigt många, men för henne hade det gått bra och ingen hade "motarbetat" henne. Tvärtom, hon blev accepterad. Då ska man ändå veta att det inte är ett dagis man kommer till, i en division 1 klubb.
Äta eller ätas, nästan djungelns lag råder i vissa lag!

Hur har det gått då? Träningstempot är "något" högre! Kvaliten likaså!
Jaså! Börjar Iveroth att redan bli kaxig? Nej, då. Hon är liksom inte den typen, soft och ödmjuk är mer hennes signum.
Säsongens första träningsmatch, mot nyblivna division 1-kollegorna BP, blev debutmatchen. Vilken debut det blev! 1 mål och målpassning!
Inger var där för att kolla och kunde rapportera att Camilla gjorde väl ifrån sig.
Eller för att använda några citat från "Vasas" egen hemsida:
"..hemmalaget tog ledningen efter en passning från ett annat nyförvärv Camilla Iveroth (Skå IK)"
Aaa, det är som ljuv musik för ett Skå-hjärta.
"Vasas" hemsida fortsätter:
..."Nu fick "Vasa" ett visst grepp om händelserna och kunde återta ledningen genom Camilla som mycket vackert satte dit 3-2!"
Jo, jo mensan!
Senare i artikeln, av Jan Söderberg som är lagledare för "Vasa", står också att man med stor sannolikhet kommer att få glädje av Camilla under kommande säsong.

Fan sträck på er, gamla tränare! Kjelle och Svennis och Inger! Ni har ju också del av det här. Kul!
Nu är det ju naturligtvis mest Camillas förtjänst men äras den som äras bör!
Ta er en funderare ni yngre tjejer i Skå. Kan hon så kan ni! Träna seriöst och målmedvetet.

I skrivande stund har"Vasa" spelat mot allsvenska AIK och torskat med hela 1-7!
Fanns då en viss Iveroth i Vasas startelva? Inte vad jag har fått fram och då gick det som det gjorde!
Jag lovar att återkomma om "Millans vidare äventyr i Vasalundsdräkten".

Inga kommentarer: