torsdag 19 februari 2009

Att segra eller inte förlora det är ............

På Söndagskvällen är det dags för match mot Enskede IK.
Victoria Cup på Skytteholms IP klockan 19.00. Plan C.
Enskede är en klubb med stolta traditioner och framgångar. Trea i fjolårets division 2.
Segrar i Sanktan för deras F-15 och ifjol (hur skulle vi kunna glömma det?) F-18. '
Sen dess har det bara barkat utför!
Spelarflykten är total!
Älta IF har fått förstärkningar med massor av spelare samt en mycket uppskattad och duktig tränare, Christer Bertils.
Hammarby Ungdom har också försett sig med spelare mest av årgångarna -93 och möjligen -92.
Vasalund har fått en mycket bra förstärkning( nej inte du Camilla) jag menar en annan spelare, från Enskede... inte SKÅ!
Utan att veta mer än vad som står på klubbens hemsida så kan man förstå att det är turbulent,i orkanklass!

Vi kommer till start med ett lag som Svennis & Co tog ut efter Torsdagens träning på den något kyliga Träkvistavallen. Mycket gnugg på speluppbyggnad.
Svennis engagerad coach inne! på ena planhalvan och Hjelte på andra sidan.
Två bra målvakter gjorde det dock svårt för utespelarna att scora. Sara hade väl lite röta när hon lyckades med en lobb från håll. Många spelare provade på roller som var lite ovana för dem men lyckades väl.
Inför matchen är några bortresta men vi kommer med ett lag som verkligen inte skäms för sig, eller vad sägs om följande;
Christina "Pantern" i mål. Saltin, Jossan, Lowa och Jessica F.
Sabina, Sara, Maria, Helen, Nina, Melina, Karro, Empi och Sassa.
Jag tror inte att vårt eget spel vållar några problem inte Enskedes heller.
Då så, tycker kvinna av tiden.
Då är det väl klart då! Nej, jag inbillar mig att åtminstone så här i början av säsongen är Enskedes tjejer som ett gäng tigrinnor med ungar. Vassa klor och ett jävla anamma! Mot oss kan det bli j-------t jobbigt.
Jag ska också passa på att gratulera Enskede IK. Äntligen! Skriver jag som en viss Fylking. Klubbens första kvinnliga ordförande valdes på årsmötet härom dagen. Den första kvinnan sedan starten 1914. Det är dags nu. Det är bra, gör er av med gamla Ringholmsrester. Med en kvinna vid rodret så hoppas och tror jag att den negativa trenden i klubben damfotbollshistorik kan vändas.
Undrar när vi i Skå kan få en kvinna som ordförande. Jag vet en som jag skulle vilja föreslå på årsmötet. Jag undrar om du själv vill det Kerst...
Ingen nämnd ingen glömd!
Vi ses väl på Söndag, 1900 var det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha! Du är ju sååå blygsam. Ok jag kan väl erkänna att du gjorde en hel del bra räddningar, men mitt mål var du helt chanslös på ;)

Anonym sa...

Jo du, Sam... Nog är det turbulent i Enskede. Det finns mycket jag skulle kunna berätta för dig, men kanske inte på detta forum. Din teori om att tränarna drog på eget initiativ är dock felaktig, dom fick en rejäl hästspark ut ur klubben av olika orsaker. F ö är det kul och intressant att läsa dina fotbollsbetraktelser. /Hälsar en som 1974 spelade senast på Svanängen och då lyckades hämta upp 2-4 till 4-4 mot Skå i slutminuterna. Då var inte Törning glad...