fredag 6 mars 2009

Träningsmatch mot Hudd......INSTÄLLD!

Imorgon Lördag 7.3 skulle vi ha spelat en träningsmatch mot Huddinge IF på deras förnämliga konstgräsplan ute i de djupa skogarna i Källbrink.
Huddinge som säkert är en bra idrottskommun (jämfört med vår) har som sagt en trolig(?) bra idrottspolitik (också jämfört med vår). I Huddinge bor 94000 invånare mot våra 24600, alltså ungefär 4 gånger större. Enligt kommunens hemsida finns då följande att boka;
25 grusplaner, tre gräsplaner och hela fem konstgräsplaner.
Enligt Ekerös hemsida kan vi skryta med fem (!) gräsplaner varav Ekerövallen ju snart är historia då det byggs hus där. Enligt samma sida har vi endast fem grusplaner, vilket bara visar kommunens oerhörda intresse för fotbollen, för det finns fler det vet ju alla!
Sist men inte minst, kommunens juvel i kronan, Träkvistavallens konstgräs!
Det är faktiskt så man häpnar.
Om vi delar Huddinges siffror med fyra så har vi i Ekerö fler gräsplaner! Resten är ungefär lika.
Nog med politik.

*******

Anledningen till den inställda kampanjen(gammelsvenska betyder strid)är den att Huddinge kommun bestämt följande vid vinterväglag;
På vintern spelas det fotboll på grusplaner inte på konstgräsplaner om det snöat. Vaktmästarna ska ej rensa planerna från snö. Snålhet eller dumhet det får ni avgöra. Jag har gjort mitt val.
En liten limerick om ämnet;

En vaktmästare på Källbrink,
fick av spelarna en vink.
För denna fina fotbollsklan,
från snön rensa plan,
med sin egen spade och hink.

Jag mailade över lite frågor till Lasse Andersson, som är både tränare och ansvarig för Huddinges damer, som han besvarade vänligt.

Om det hade blivit match på Lördag, så skulle jag ha berättat att HIF flyttat upp hela sin juniortrupp på ca 30 ! tjejer till damerna.
Jag skulle också ha skrivit att deras målsättning är att bli ett stabilt division 3-lag och att försäsongen har gått bra trots en del förluster i träningsmatcherna.
Sen skulle man ju också kunnat nämna att HIF fått ett nyförvärv från Rågsved och bara tappat en spelare. En gammal trotjänare till ledare, Göran Aggemo har slutat.
Man skulle också kunnat berättat att även i HIF har man en morsa som troligen som en bekant till oss tar med sig barnvagn och allt både till träning och match.
Men jag tänker inte berätta nånting eftersom matchen inte blev av!

Vad jag däremot vill berätta är att idag fyller allas vår Helen Mattsson 17 år! Grattis!
Sen kan jag ju inte låta bli att tjalla att min egen lilla Sassa gör detsamma i morgon. Grattis!

Inga kommentarer: