söndag 29 mars 2009

Då var det dags igen...?


Snön som vräkte ner i Fredagskväll var ett stort hot mot fotbollen fortfarande idag på Söndag, fast den enda snön som idag går att hitta finns bakom Allhallen, just där Börje tömmer ismaskinen!

Lördagens stora fotbollsbegivelse, Mälarö Cupen för herrar på Träkvistavallen ställdes in!
Även Skå IK's herrmatch mot Lokomotiv Blackeberg idag är inställd.
Orsaken till detta vet jag inte men någon snö finns inte på "the Traquista Stadium"!


Det här är ju typiskt Marsväder. Sol och värme ena dagen bara för att växla om till skitväder med snö och annat äckligt obehag som följd.
Förlåt alla skidfreaks men jag hatar snö!


Idag ska våra damer i allafall träningspela mot Värmdö IF Dam.

Vårt lag är uttaget och lyder enligt följande.

(Jag gör nu en "Aftonbladet", dvs tar ut ett lag som jag skulle vilja ha det ,av de spelare som är uttagna, och så kallar jag det "enliga säkra källor"! Om det sen sker några ändringar så säger jag bara att nu har Lagerbäck, förlåt, Svennis ska det vara, ändrat sig i sista stund.)

Hur som helst, laget som jag tror;

Jacko i mål, här är jag nästan säker!

Backar från vänster. Jessica F,
Lowa och Lisa B i mitten.
Ja, ni läste rätt, hon har kommit hem! Äntligen, välkommen åter!
Till höger Nina G.

Mittfältet enligt diamanten. Sara, tillika kapten(tror jag) har den defensiva, styrande positionen. Anna E. börjar som offensiv. Till vänster spelar Lisa P och till höger Empi.

På topp inleder Helen och Alice.

Vi har en bra bänk som i så fall består av; Petra, Zozzo, Maja, Erika och Karoline.

För coachingen står Svennis & Co.


Värmdö IF som till årets säsong gått upp i division 4 B, har enligt sin hemsida en ganska tunn trupp. Totalt bara 17 spelare! Mot oss kommer de med 15 spelare.


Utan att vara kaxig eller inte bli stursk, styv i korken eller stöddig då. Man vill ju inte sticka ut hakan och bli så där osvensk. "Vi har stor respekt för våra moståndare", bla, bla bla!

Jag skriver istället som jag tycker och manar de våra därför;

-Nu går ni in tjejer och köttar på!

Den här matchen ska ni vinna! Gärna med ganska många mål.

Vi som lever vid sidan av så att säga ,vill se lite aktion nu!


Klockan 18.45 är det avspark, jag kommer direkt efter jobbet.

Vi hörs!

Inga kommentarer: