fredag 13 mars 2009

Träningsmatch 3 Telge United-Skå IK Dam 7-1

När jag nu skriver så är det om igår.
Hajar ni vad jag menar? Jag skriver som kortast om den igår spelade matchen. Telge tvålade till oss med hela 7-1 och "dödgrävaren" som skrev ner oss förut mår säkert prima nu. Det finns alltid såna som älskar att hacka ner på dom som redan ligger.
Jag hade inte förmånen (för jag anser att det är en förmån)att få närvara vid matchen men enligt en av rapporterna var Telge bättre. Vi saknade några viktiga spelare (som kommer att behövas i serien!) samt lite kondition. Det verkar helt enkelt som om konditionen kan brista emellanåt! Jag personligen tror och hoppas att vi glömmer de negativa "vibsen" som denna match gett oss och ser istället fram emot nästa batalj. Rätta mig gärna om ni tycker att jag har fel.



Imorgon är det dags för en ny utmaning. 17.00 på Geneta sportfält möter våra stolta damer,
Telge United, som är en sammanslagning (januari 2009)av Nykvarns Sk (div 3)och FF Södertälje(div 4).


Telge har en efter sammanslagningen en trupp på ca 50 spelare! som ska delas upp på ett division 3-lag och ett division 5 dito. Mot Skå har man kallat 18 spelare.


Då undertecknad var på Bosön tillsammans med Sassa för att hon skulle få behandling av Anna Frohm för sina bekymmer med benhinnorna, hann vi inte till träningen på Träkvistavallen. Därför har jag ingen vetskap om hur laget mot Telge ska se ut eller formeras. Kan bara hoppas på SMS-info.

Tips om Anna hade vi fått från Inger E, denna guldgruva av kunskaper!

För er som inte vet vad det handlar om med benhinneinflammationer kan jag som hastigast berätta att det känns ungefär som om någon eldar på smalbenen med en svets! Vila och en "viss" rehabilitering är det enda som hjälper.


När Anna gick igenom en del av övningarna kom en riktigt duktig välkänd hockeylirare in, tyvärr Djurgårdare så jag tänker inte nämna honom vid namn, kramade om Anna och berättade för Sassa att han behandlats under nio(9)! års tid!


Nu väntar dryga två veckors rehab för Sassa, varje dag, sen får hon se vad det ger.


Jag kan bara önska Skå IK Dam lycka till i morgon, jag håller tummarna.

Inga kommentarer: