tisdag 24 mars 2009

Spegel, spegel på väggen där.......


Igår var det en stor dag i omklädningsrummet.

Det spelar ingen roll om det är ett dam, herr, oldboys eller knattelag. Det blir alltid samma hysteri och förväntansfulla stämning när det är dags för utprovning av årets kollektion av träningskläder.

Vi samlades alltså igår i omklädningsrum 3, och vår alldeles egen materialansvarige Anders N, hade varit på besök hos "Tomten" Tony på Sportextra, vår lokale dealare av sportartiklar förstås!

-Här då! Kolla, är den här lagom? Ska jag ha en storlek större? Ropar en ljus röst.

- Näe, du ska nog ha lite större så du kan röra dig! Säger då en något mörkare.

Och så där håller det på.

Overall på.

Overall av.

-Nu har jag bestämt mig! Jag tar storlek 174.....eller 168....näe E ren här bra?Suck!

Alla spelarna hittade till slut sina storlekar.

Några få, som inte kunde närvara har chansen igen på Onsdagsträningen då jag har med mig provexemplaren.

Efter spelarna var färdiga utbröt det stora kaoset. Ledarna skulle prova ut sina! Nu gick även det bra. Konstigt nog.

Men jag kan berätta att Hans-Åke beställde en "180 centilong, slim fit" och försökte även att beställa en "164 centilong extra, extra slim fit" till Hjelte!

Efter ett vrålgarv från densamme stoppades dock denna beställning.

För några veckor sedan fick vi en overall av vindtygsmodell till påseende, men den dömdes ut totalt. Taskig passform och allmänt otrivselaktig.

Den nya som jag har fotat är däremot en klassisk modell, lite 70-tal så där, men juste tyg och ganska stilig.

Anders tror att om vi kommer med våra beställningar så snart som möjligt så kan vi få ikläda oss i de nya Skå-färgerna lagom till påsk. Perfekt! Då kan vi fjädra ikapp med påsktuppen!

Träningen igår omöjliggjordes för övrigt av vårt underbara vårväder. Snö på konstgräset och is på gruset. Det är inte lätt att vara fotbollspelare i Mars!

Istället fick vi en teorilektion och blev varse att nu är det inte långt kvar till seriepremiären.

Håll ut, snart är gräset grönt igen,

vi hörs!

Inga kommentarer: