torsdag 22 januari 2009

....och snön, den bara vräker ner!

Fan jag hade hoppats på att vintern var över. Men nu har det snöat i flera timmar. Knappast nåt som ligger kvar men blött, slaskigt och allmänt trist.

Ikväll skulle det vara träning på Träkvistavallen men jag läste precis att träningen är inställd pga isigt underlag. Ja, se vädret!



**************


Laget till Green Hill Cup togs ut av Hjelte & Co i Tisdags och ser ut som följande:


Jacko, Alice, Anna E, Erika, Helen M, Johanna S, Jossan, Lisa P, Lowa, Maja, Maria W, Nina W och Sassa.


Som synes är det ett spann från -93 till -90 och det är helt i sin ordning.

Ett spännande lag tycker jag. Bra teknik. Mycket snabbhet.

Om det är nåt man ska klaga på (och det måste man ju i jantelagens namn) så är det väl bristen på tyngd. Lite muskler alltså! Jag efterlyser inga biffar det är inte det men lite mer kött på benen.



*********


Det är inte utan att man undrar om arrangörerna av Green Hill Cup suttit på fyllan och planerat.

Ni vet, man sitter en Fredagskväll och groggar och så utbrister nån( den mest packade)

"Fan Berra! Ska vi inte planera turneringen ikväll?"


Vår första match mot Älta IF 2 börjar 21.00! En lördagkväll. Som om det inte vore nog så spelar vi vår sista match 23.40!

Det är ett ruskigt effektivt sätt man använder sig av i Älta för att förhindra att ungdomarna är ute och härjar på Lördagkvällarna. Men det är klart, alla vet ju hur det blir när man som sagt sitter och groggar och sköter planeringen......

Med min enkla matte innebär det att vår match är klar vid midnatt. Hem (på svinhala vägar) ankomst ca 01.00. En sista nattmacka, en dusch och sen hopp i bingen! Har man flyt så somnar man runt 02.00.

ZZzzzzzzzzzz!

Purrning 08.30. Intag av en närande frukost, som man ska stå sig på halva dagen. Avfärd runt 10, framme vid 11.00. Ombyte och dags för slutspel 12.20. Fan vilket sug.

Visst är det underbart med fotboll. Jag bara älskar det!

Vi hörs igen.

Inga kommentarer: