söndag 4 januari 2009

Att visa sin rätta sida























































Nu är jag ute på korståg igen!
Har varit ute och kollat hemsidorna för våra kommande seriemotståndare i trean.

Det är ju så att man "sneglar på" konkurrenternas hemsidor för att snappa upp eventuella godbitar.

Jag brukar också kolla om det snackas om oss eller någon av våra spelare. Ibland kan man hitta senaste nytt om det motståndarlag som står närmast i tur.

Allt för ofta stöter man på ett evigt problem.. taskig uppdatering.

Det finns inget tråkigare än när man till slut (efter ett jävla klickande) kommer fram till den(som man tror) aktuella hemsidan och upptäcker att den senaste uppdateringen gjordes 2004!


Så här i början av året med en lång jul- och nyårsledighet har den nya tidens medicinmän, dvs dom fruktade "Webmasters" passat på att friska upp sina respektive hemsidor så än så länge ä informationen ganska färsk!

Nåja, nästan alla, vissa kan nog fortsätta att skämmas!


Jag har ett eget kriterium när det gäller bedömning.

Först och främst skall det då vara uppdaterat, det är som sagt inte så kul att läsa om det senaste derbyt och i slutet upptäcka att det är en två år gammal text!

Det ska vara lätt att hitta information. Om matcher. Om laget. Turneringar. Spelare. Nyförvärv. Ja, you name it!

Bilder är ju alltid kul.

Sist men inte minst får det gärna vara lite roliga skildringar. Det ska inte vara så jävla seriöst, ett garv får man gärna bjuda på. Den här åsikten har jag, men den delas inte av alla, kanske inte nån, hoppsan!


På delad första plats kommer; Da da dam tam tam taa !(ska föreställa trumpeter)

Hässelby SK FF, IFK Täby och IFK Viksjö.

Dom har alla bra info, lite bilder och det är lätt att hitta fram till rätt sida.


andra plats kommer;

IK Frej, P18 IK.

Bra info men lite trist om jag får säga så.


Trea kommer Åkersberga BK ,

och det beror på taskig uppdatering annars är sidan helt OK.


Fyra på denna "innelista" placerar jag FC Djursholm.

Helt OK info men zzzZZZZ......lika kul som att läsa telefonkatalogen.


Näst sist kommer AIK DFF!

Jag erkänner.......... Jag är gnagare! Har varit det sen så länge som jag varit intresserad av fotboll. Visserligen lurade Bosse mig i barndomen att iklä mig nån konstig randig tröja. Jag trodde att det var hans pyjamas men sen upptäckte jag att det stog DI....... mer tänker jag inte erkänna!

AIK är sveriges största och bästa klubb, så är det! Deras hemsida har uttsetts till en av de bättre och både herrarnas och även damallsvenska lagets hemsidor kan ingen klaga på.

Men va fan. AIK DFF? Var finns dom? Ingen aaaning!

När man letat med ljus och lykta så upptäcker man att damjuniorerna är laget som representerar AIK DFF! Pliktskyldigast har man resultaten från den gångna säsongen med målskyttar och de som spelade. Punkt slut! Inget mer. Man kan ju undra om "Gamla Gnaget" skäms över sina juniorer?

Om inte så lyd mitt råd. Skaffa nån som kan skriva lite om era tjejer. Det finns säkert nån gammal morsa eller farsa som tycker att det känns kul att göra lite samtida kulturskildringar.


Till sist, det lag som ligger sist i min högst vetenskapliga undersökning.

Reymershoms IK!

I flera månader har jag letat. Kommit in på Reymers hemsida. Klickat på "Damlaget" och hamnat på en svartvit sida när man uppmanas att klicka in på "reymersdamer". Jag klickar där och hamnar..................

BÄÄÄÄÄ! "Websidan kan inte visas!"

Hur trist som helst. Kommentarer överflödiga. Hyr in nån gammal söderböna som kan hjälpa er!


Våran egen hemsida då?

Kan det bli bättre?

Aktuella bilder. Senaste informationen. Bra uppdatering samt att den är lätt att hitta.

Och sist men absolut inte minst. Det finns en länk till den enda (skriven av en amatör)sidan som uteslutande handlar om damfotboll....................och inte vilken damfotboll som helst utan mälarövals med självaste Skå IK.......

BOLLAMAZONEN!

Nog skrävlat, ikväll är det träning i Stenhamraskolans gympasal. Tur det, termometern visar just nu på -11.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej på dig pappa-Sam, råkade snubbla runt bland "mina favoriter" då jag just nu rensar ut gammalt och in med nytt. Hamnade på bollamazonen och läste och log som så ofta.
Vill bara hjälpa dig med lite uppdatering då det skett en hel del nytt sedan sist.
1) Vi har bytt klubb och därmed också hemsida där informationen förhoppninsgvis är mer uppdaterad och lite mer intressant. Du hittar oss numera på www.sportnik.com/fcdjursholm dam då vår seniorverksamhet numera ingår i huvudföreningen, som snart kanske är ännu större pga ytterligare en sammanslagning.
2) Vi har dessutom lämnat serien till förmån för spel i div 2 Östra Svealand då vi fick en gratisplats i sista minuten innan jul.
3) Vill tacka för trevliga ord tidigare om oss och vårt spel och istället önska er lycka till och hoppas att ni nu istället tar hem division 3 i år.
Mvh,
Peter Göthe
Tränare FC Djursholm Dam