tisdag 20 januari 2009

Lycka till!

Jag lovar att man blir rätt väck när man åker på "flunsan",
Alla i familjen, utom sonen, lyckades att åka på skiten samtidigt. Den som blev värst drabbad var "stålmannen" själv dvs undertecknad.
Jag tar till den gamla klyschan när jag påstår att kvinnor inte förstår hur sjuka vi män blir när det rinner ur näsan på oss.
Jag kände mig som en riktig blöja när frugan baddade pannan på mig. Nu så sakteliga börjar återhämtningen, äntligen!

*******

Kom till träningen i Söndags och fick höra en glad men samtidigt en tråkig nyhet.

Vår lagkapten och kämpe, Camilla Iveroth har gått över till Vasalund!

Vilken bomb. Jag tror (och hoppas) att Camilla kommer att lyckas. Hon har allt det där som behövs och nu när hon vågat att ta steget över till en storklubb så är det "bara" upp till henne.

Jag sörjer för Skå IK Dam's del men jublar för Camillas.
Jag hoppas också att hon kan bli den som visar vägen. Lyckas hon så kommer fler att våga ta steget. Det är många som har talangen, resten sitter i skallen"!

*******

I min förra artikel skrev jag ju om att våra konkurrenters hemsidor är rätt taskiga.
Det står jag för.

För några dagar sen satt jag (som vanligt) och letade information om bl.a Djursholm, när jag upptäcker att de saknas i Division 3A. Jag hittar ingen förklaring och ringer därför upp FC Djursholms trevliga lagledare Conny. Han meddelar att de har fått en gratisplats i tvåan(orsaken var lite oklar, troligen har något lag dragit sig ur)Jag gratulerar honom och laget, lägger på luren och sätter igång att svära!
Tror ni förresten att FCD har skrivit nåt om den här lyckliga uppflyttningen på sin hemsida? Icke sa Nicke!

Nu med facit i hand, visar det sig att vi var två plattmatcher från tvåan! Va! Smaka på den. Division två! Vi torskade hemma mot Sollentuna och Viksjö. Båda onödiga förluster men, sån är idrotten.
Vart jag vill komma är det faktum att vi redan kunde ha varit där.
Ni kan tjejer! Bara ni satsar helhjärtat. Det finns så j----a mycket talang och kunskap i vårt lag. Engagerade tränare med Svennis i täten. Om bara tjejerna vill lägga på dom där tio-femton procenten extra, så är vi snart där. Tro mig.

********
Det visade sig att Djursholms plats i trean togs av nykomlingen Spårvägens FF. När jag nu tittar på vilka lag vi får möta så ser det det inte alltför farligt ut.
Mitt tips (jag är i och för sig usel på tips) är att AIK satsar järnet på att vinna serien. Det är lite Bele-stuk på dem. Bra mix av ålder och storklubbens alla muskler bakom sig.
Bakom dom så kommer Viksjö, Hässelby, Frej och Skå.
Så med lite flyt, stolpe in och så där. Matjord i fickorna, enkla mål så grejar vi det. Jag tror att det kan gå vägen.

*******
Nu i helgen ska vi skicka ett lag till Green Hill Cup. Ska bli spännande att se vilket lag som Sven och Hjelte tar ut.
Helgen därpå är det dags för vår egen turnering, Färingsö Träboll! Det ska bli riktigt roligt. Sen börjar ju träningsmatcherna att dugga tätt.

********
Till slut kan jag inte låta bli att undra. Varför kommer vissa av våra tjejer inte på träningarna längre? Det är ju inte så att det blivit sämre träningar nu när Kjelle klivit upp från mattan till kuskbänken. Han finns där fortfarande. Jag går ju kvar där på linjen och viftar och plockar bollar.
Nu är det Svennis och Hjelte som styr träningarna och det kan jag lova, det är grejer det!Nu är det kvalitet!
Så tveka inte, snör på dig pjucken och kom ner på träningarna. Välkomna!

Inga kommentarer: