onsdag 16 juli 2008

Gothia Cup 2008 Dag 4. Vinna eller försvinna!

Igår var spelarna på Liseberg. Precis innan de hann gå in på området fick jag tag på Kjelle för att berätta om olyckan i "Rainbow". Hela gänget hade då noterat antalet ambulanser samt helikoptrar.

Själv fick jag skitlag när jag hörde om detta på nyheterna och slängde mig på telefonen.
Orsakat av olyckan blev det väl lite lugnare än annars för våra tjejer på Liseberg.
Ledarna var på annat håll och skjutsade tillbaka laget framåt kvällsakvisten.
Alla mer eller mindre stupade i säng, det märks att turnelivet börjar ta på krafterna.

Ni kan väl morgonproceduren vid det här laget.
Nyheten för dagen var att Kjelle & CO skjutsade Ekerö P-93 till deras match mot FC 35 från Georgien på Rudalen, först hade de dock kört upp Alice och Lynn till Östra sjukhuset. Detta för att undersöka så att Alice ögon inte tagit skada av gårdagens smäll.
Alice, som idag fyller 16 år! Happy Birthday!
Det man som damfotbollsledare, reagerar på är det faktum att pojkar 15 dels spelar på en fin-fin konstgräsplan dels har linjedomare!
Detta medan "flickorna" gott kan klara sig gott på en tuvig åker utan linjemän! Det är tur att vi får spela med en riktig fotboll i allafall! Det här säger ganska mycket om mentaliteten i Göteborg. Bara för att dra ett dåligt exempel så har "sveriges största ungdomförening" BK Häcken, arrangör av Gothia Cup nyligen startat tre flicklag 10-12 år.
"Jo, jo. De' e' gött å vara en go' gubbe!"


Eftersom Kjelle var på annat håll blev det nu Albas och Saltins ansvar att ta hand om promenaden samt förberedelserna inför dagens första match 13.30. Eftersom Skå har två matcher idag blir det ingen uppvärmning på Campen. Allt för att spara krafter.
Senare på kvällen börjar slutspelet vid åtta-tiden. Vi har allt i egna händer. Vid seger är vi klara för A-slutspel och det kommer tjejerna att fixa. Tro mig!

Våra motståndare från Brasilien heter Batista Mineiro.

Tro mig om att jag sökt information om dem med ljus och lykta. Jag har letat på nätet, engagerat Brasiliens ambassad men ingen info mer än att det troligen är en skola!

Hur som helst. Vid seger så är vi vidare till A-slutpelet och där kan allt hända!

Inga kommentarer: