tisdag 18 augusti 2009

Censurerad....!

OM ni går in på Skå IK Dam's hemsida så saknar ni en sak.

Länken till "Bollamazonen" är borttagen!
Ja ni läste rätt. Hux flux, inte ett pip till mig.
Jag upptäckte detta idag när jag kollade in hemsidan i vanlig ordning.
Är ju (än så länge)webbansvarig för laget. Det kanske också är annulerat!Vad vet jag?

Fick senare reda på, per telefon, att ledarna i Skå IK Dam på begäran av spelare tagit bort länken till Bollamazonen, då man inte vill förknippas med den längre. Ingen av de som ville censurera mig har dock haft modet att säga det utan det var lättare att gå bakom ryggen.........
Trodde att man i ett demokratiskt samhälle tog gemensamma beslut men tji fick jag.

Kan tänka mig att en anledning till åtgärden är att jag skriver och beskriver sanningen.

Efter den senaste matchen beskrev jag vissa saker.
Som vanligt står jag för dessa åsikter.
Att jag tycker att de som tränar också ska spela står jag för.
Enkel logik, om man inte orkar komma på träningen så orkar man inte heller spela.


Fick en kommentar till senaste bloggen. Så här kommenterade "En anonym;

Anonym sa...
Äntligen är pennans kung tillbaka, välkommen åter. Dina reflektioner av matcherna är så grymt rätta och brutalt ärliga (synd att inta alla är som dig). Nu kanske vissa spelare fattar vikten av att regelbunden träning ger resultat, att gå in i en match utan träningstid i benen, ja vi såg ju resultatet av det idag pinsam instälning av vissa.... Synd om dom som verkligen vill.

//Bänkvärmaren & huliganklackledaren

Va? Finns det fler som tycker som jag? Märkligt.

Att man hälsar på sina lagkamrater som varit skadade och man inte träffat på länge är ju självklart eller.....?Man behöver ju inte älska någon bara för att man spelar i samma lag, bara man visar lite respekt.

Personligen kommer jag att prata med "censurkommitén" så att jag får alla fakta för är det nåt som jag älskar så är det konfrontation. Öga mot öga, det är grejer det!

Sen kan man ju hoppas att denna censur inte drabbar någon familjemedlem till mig. Det skulle jag ta som en ren krigsförklaring.

Bollamazonen har nu funnits i drygt ett år och har hittills varit uppskattad.
Så har jag trott i alla fall.

Om nu inte förtroendet finns bland spelarna så finns det liksom ingen anledning att blogga om dom längre, så jävla kul är det inte.

Tack för mig.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Trodde att denna blogg var till för tjejerna i laget? För att peppa och tagga! När den istället kritiserar spelare som behöver allt annat än kritik tycks bloggen ha tappat sitt syfte?

Självklart ska man vara ärlig! Vissa har inte tränat tillräckligt, trist men sant. Dock tror jag inte att man vinner tillbaka deras träningsnärvaro genom att påtala deras frånvaro om och om igen. Istället måste man uppmuntra och berömma de gånger de faktiskt är där. Få dem att hitta tillbaka till den roliga känslan kring fotbollen!

Jag vet att många har uppskattat matchrapporterna, speciellt som de skrevs i början! Men även om ärlighet är viktigt så kanske man som bloggskibent bör tänka sig för när man skriver om ett fotbollslag. Vad vill man egentligen lämna ut för information till motståndarna och vem vinner egentligen på att man sågar sina egna spelare?

Anonym sa...

Håller helt med föregående skribent! För mig är det svårt att förstå varför det överhuvudtaget har funnits en länk till denna negativa och kritiserande blogg från lagets hemsida. Det är hög tid att länken tagits bort! Och att kalla det för censur är helt fel! Snarare att avståndstagande!

Anonym sa...

Censur är det defenetivt. Åsiktsfrihet är en grundpelare i demokratin. Det framgår tydligt i bloggen att det är Sams åsikter och inga andras det skall respekteras. Det har mig veterligen aldrig riktats personlig kritik mot enskild individ endast grupper och då har inga namn publicerats.
Detta är en rikig sandlådenivå släpp tillbaks bollamazonen där den hör hemma lagets hemsida.

Dom som känner sig kränkta av en motiverad kritik får bita ihop, gör något possitivt av den istället.

Fotboll är en lagsport där ställer man upp för laget både på träning och matcher, dom som inte förstår det bör ju spela i korpen istället (kräver ingen närvaro på träningen).

Sam stå på dig ärlighet varar längst och det finns folk här ute som uppskattar DIN blogg.

Anonym sa...

Kan det kanske vara så att damerna i laget inte reagerade på vad du skrev om matcherna utan det Sam skriver runt omkring om tex "fiiina liiidingö" och allt bråk och stök runt omkring, som Sam verkar tycka är roligt? Damlaget och Skå IK kanske inte vill bli förknippade med det? Tycker personligen att matchreferaten har varit roliga att läsa men att det som inte hör till matchen inte behöver bloggas om!

Anonym sa...

Vore det censur skulle bloggen har försvunnit från nätet. Det har den bevisligen inte...

Maria sa...

Men allvarligt talat, skriv era namn. Varför skriver ni anonymt?

Kjelle sa...

Just nu vill jag att vi träffas före träningen på torsdag ledare och spelare och diskuterar den uppkomna situationen. Ingen behöver vara rädd för att yttra sig. Jag hoppas att så många som möjligt kan vara med så kan vi även snacka om andra trevligare saker som framtida fotbollsmatcher , träningar framtida träningsläger , resor mm. Detta kommer att stå även på hemsidan./Kjelle