torsdag 11 december 2008

Hur man än vänder så har man arslet bak......




Jag blir lite rörd nu när jag äntligen hajat att folk faktiskt läser min blogg.
Folk kommenterar saker till mig då och då. Ibland får jag rättelser. Ibland en klapp på huvudet. Allt det där tycker jag är skitkul, fortsätt gärna med det.
Efter Hummel Indoor Cupen har någon "anonym"lämnat kommentarer där denne uppmanar oss till skärpning för att inte åka ur!
Vad denne kanske inte har tänkt i all sin iver är det faktum att vi hade några unga som ännu inte vågar visa hur duktiga de är.
Det kommer, jag vet.
Vi saknade också några väldigt bra och viktiga spelare och då duger det inte mot exempelvis Hammarby IF som kom till turneringen med ett allsvenskt lag!
Vi tar lite enkel matte; Allsvenskan- division 3= Skiljer fyra divisioner. Med lite förenkling kan man säga att Bajen skulle vara ungefär fyra gånger så bra som våra tjejer. Om vi räknar två mål per division så borde det bli åtta. Vi torskade med 0-5 ,alltså gjorde vårat Skå en kanonmatch, eller...?Jävla svammel åter till verkligheten.
Tyresö spelar i ettan och tvåan. FOC ramlade ur tvåan i höstas.
Våra tjejer har inte ett skit att skämmas för!
Jag vet att Hammarby drabbats av det ekonomiska klimatet precis som alla andra och därför åker deras bästa damer runt och dammsuger inomhusturneringar med bra prispengar. Inget ont i det, tvärtom!
Den anonyme tyckte också att vi skulle sätta fart på buggarna och skaffa oss lite styrka.
Lustigt! Det är precis som om han/hon var en tränare!
I tisdags började Christian, som till vardags plågar Brommas friidrottare, att bygga upp våra muskler. Svettigt, svettigt. Vissa upptäckte att det hade muskler som man på förhand inte visste fanns!
Det skulle kanske vara intressant om vår anonyme rådgivare kunde komma förbi en Tisdagkväll i Stenhamras gympasal och visa hur han klarar "Finnen"! Vad den övningen går ut på kan man få veta om man kommer just på Tisdagar.
Så om ni frågar mig om jag är orolig så är svaret givet..........Jag är alltid orolig. För allt möjligt: Världskrig. Jordbävningar. Sjukdomar. osv Men jag är fan inte rädd för att vi ska åka ur varken trean eller fyran!






2 kommentarer:

Anonym sa...

Sam, det här var ditt bästa inlägg hittils. Då har du ju faktiskt haft några stänkare tidigare. Men den här var bra

Anonym sa...

Håller med, grymt!