onsdag 3 december 2008

Senaste nytt från Damfotbollens underbara värld

http://www.sportnik.com/group/31290
Den kryptiska texten ovan är ingen trollformel. Det är adressen till damlagets nya hemsida.
Den har nu färdigställts.
Undertecknad har tillsammans med Hasse slitit hårt på tangenterna.
Info har lagts in och skickats ut.
55 spelare och 9 ledare kan vi stoltsera med! Nåja, det är inte alla spelare som ännu deltagit på träningarna men å andra sidan så vet jag att det tillkommer vissa och vissa faller tyvärr av.
Jag tror att vi har en spännade säsong att se fram emot.
Till dom som är intresserade av att veta hur organisationen kommer att se ut kan jag väl skvallra att Sven är fortsatt Chefstränare och ansvarar för IK. Inger och jag assisterar och tar hand om lagledarsysslorna.
Hjelte har ju massvis med ideer och kreativitet. Han tar ansvaret för DFF och assisteras av Hans-Åke, som också tar hand om lagledaransvaret i DFF.
Anders Nilsson skall ta hand om målvaktsträningarna samt ansvara för inköp av materiel o dyl.
Irre kämpar på som vanligt med att förse oss med bollar, västar och allmänt plåstra om oss.
Och över allt detta breder Kjelle ut sina beskyddande vingar då han som Damfotbollsansvarig bossar. Clarre fortsätter som Kjelles mentor.
Ooh, jag glömde visst nämna att jag numer kan kalla mig Webmaster......Va! Häftigt.
Jag och Hans-Åke (eller "Kiethan" uttalas "kifan" som jag ska börja kalla honom för) delar på detta hårda men ack så viktiga jobb.

Det skall dock tilläggas att det egentligen bara är vissa roller som är helt spikade medan andra kommer att utkristalliseras så småningom.........

*************
Jag har under några dagar skickat mail till kansliet för Skå IK för att de ska sätta ut en länk på damernas gamla hemsida där man hänvisar till den nya. Jag har fått svar men det händer liksom ingenting!
Jag undrar om det är det, som man kallar för Skå-andan?Jag vet inte men det går trööögt.
*************
Vi hade träning på Träkvistavallen igår, Tisdag. 24 tjejer deltog. Sven körde en bra träning och jag hade fullt sjå med assisteringen.
24 stycken: Hmm! det låter ju rätt bra men, men... Var är resten? Kom igen nu! Kom ner och träna! Det är en förmån att få köra på konstgräset.
Efter träningen tog Sven ut truppen som ska spela i Hummel Indoor Challenge på Söndag. Har du vägarna förbi Strandhallen i Tyresö på Söndag (7.12) så där klockan nio på morgonen så är du välkommen in i värmen. Då spelar vi vår första match mot Hammarby DFF.
Senare spelar vi mot FOC från Farsta samt två lag från Tyresö DFF. Det är med andra ord inga
färskingar vi möter.
Vilka ska då spela?
Sven tog ut följande: Jacko i mål, Lowa, Jossan S, Alice, Empi, Lisa B, Sassa, Sandra R, Sabina, Jessica F, Maria, Nina W, och Erika W.
***********
Ni har väl hängt med i debatten om bildande av en ny damfotbollsförening. Om ni trodde att dessa ideer var skrotade så tror ni fel! Man har tillsatt en arbetsgrupp som har till uppgift att utreda vad som är allra bäst för damfotbollen på våra kära Mälaröar.
Från lilla 6-åriga Wilma med kompisar till de äldsta damerna i vår trupp (jag vågar inte skriva ut deras namn för då får jag på nöten)ska få en bättre miljö att spela fotboll i.
Jag råkar veta att det är vissa i kommunhuset(och de blir fler och fler) som tycker väldigt illa om behandlingen av kvinnliga idrottsutövare i Ekerö kommun! Det är troligen bättre att vara häst än att utöva kvinnlig idrott!
Det är liksom bara att inse att nu är det 2008. Snart blir det nytt år, kvinnor har fått rösträtt och dom har rätt att ta körkort!
Otroligt! När hände det?
Jag som man skäms ofta när jag ser hur gubbar i min egen och oftast äldre behandlar kvinnor i sin omgivning.
"Du ska inte bry ditt lilla söta huvud med våra problem! Det där ordnar vi bland männen"!
Är det nån som känner igen sig?
När fy fan! Nu har jag gett er en dos ilska.
Tänk om vi skulle göra som Hasse och Tage myntade en gång i tiden:
"Bunt ihop och schlå ihjäl dem!"
Det kunde man nämligen säga på 70-talet då dinosaurierna fortfarande styrde i Sverige!
Tack för idag, vi ses igen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha ha! Det är lugnt, jag skäms INTE för att jag är äldst! ;)