tisdag 18 november 2008

Uppstartsmöte på Träkvistavallen

Ikväll är det uppstartsmöte för damfotbollspelare i Skå IK, i kansliet på Träkvistavallen klockan 1900.

Då ska årets planering av fysträningar, uteträningar, träningsmatcher, träningsläger och sist men inte minst trupperna för såväl IK som DFF, bollas med spelarna. Ideer ska presenteras och ni spelare ska få säga ert. Ledare ska presenteras och de ska få säga sitt.

Alla ska få komma till tals, förutsatt att man närvarar.



Min förhoppning och dröm är att alla som fanns till handa förra säsongen kommer även ikväll.

De ska dyka upp som "gumman i lådan" för att konfirmera att de tänker satsa ännu en säsong på det roligaste som finns, alltså fotboll, om ni nu trodde nåt annat.



Inför varje säsongstart finns det de som vill lägga av.

Ni måste lägga såna negativa tankar åt sidan.

Tänk efter nu. Va fan ska ni göra istället? Sitta på sofflocket och svulla chips? Fett!

Motionera genom fjärrkontrollen, den sk "zapmetoden". Ännu fetare!

Näe, jag lovar att när ni är äldre och rumpan börjat hänga, bilringarna blivit fler osv så kommer ni att ångra att ni la av, tro mig, jag vet! Jag gjorde det och har ångrat mitt val flera tusen gånger. Jag älskar nämligen fotboll och har nu på äldre dar fått en andra chans, genom Sassa och dessutom en tredje genom lilla Wilma. Dessutom har jag fått lära känna en massa skickliga fotbollstjejerav olika ålder, I Skå IK, som bjuder på prima underhållning, av varierande grad visserligen men ändå.

Så var inte lika punchiga som gamla farbror Lönnroth och lägg av bara för att det just nu känns bekvämt.

Det är lite motigt och träna i snålblåst med snön piskandes i nyllet så man inte ser bollen, men, men, det kommer ju en vår med solsken och värme och sen en sommar och höst osv.



Så! Kom igen nu, maka er ur sofforna och sätt fart! Nu startar vi säsongen 2009! Sen får vi se om det blir i Skå IK's färger eller ett nytt ställ.

Er störste fan,
Pappa-Sam

Inga kommentarer: