fredag 21 november 2008

Långnäsa!

På väg hem från mötet i Onsdags kvittrade en liten fågel vackert i mitt öra att en av mina personliga favoriter skulle byta klubb!
Nu har en kråka kraxat att det verkat vara en flytt till BP's andralag(div 4) som är målet. Jag vill inte nämna vem person i fråga är, men jag och många med mig kommer att sakna henne.
Jag önskar henne lycka till även om jag inte förstår klubbytet, men vad vet väl jag!
Säkert ingenting...

Jag skrev som sagt var om uppstartsmötet i Onsdags och då bl.a att vi nu skulle bilda en homogen grupp bland spelarna. En observant läsare av denna blogg (som tydligen deltagit på mötet) noterade att vi ledare inte var lika homogena då en av oss riktade information endast till en del av tjejerna angående träning nästa dag! Utan att vara nån talesman så kan jag redan nu lova att det blir bättring på den fronten!
Vi ska prata samma språk, tro mig!

Andra rykten (som jag kategoriskt vägrar att tro på!)säger att en annan av våra allra viktigaste spelare (samt en ännu större favorit till mig!)har funderingar på att varva ner då hon inte tycker att hon hinner eller orkar med pga sina studier.
Jag säger bara en sak:
Tänk om! Vi behöver dig och du kommer bara att ångra dig om du lägger av redan nu!

Idag hade vi inomhusträning i Bollhallen.
Jodå! 1900 till 2000 varje Fredag.
När jag och Sassa dök upp så mötte vi två flickor -98 med sina mammor och först tänkte jag att nu har föryngringen av damlaget tagit en ruggig fart men sen upptäckte jag innebandyklubborna.
Det visade sig var en präktig dubbelbokning. När Anders dök upp så visade sig fotbollen vara segrare men då det bara var Sara A, Lisa, Jacko, Sassa, Anders och jag så lämnade vi changtilt(det betyder snyggt ungefär)över hallen till innebandytjejerna. Hoppas att vi har igen det nån gång.
På Söndag är det träning igen. I skrivande stund har det snöat ca en decimeter så vi får väl se var vi tränar. På Träkvistagraäset eller Bollhallsmattan. Kolla hemsidan!
Trevlig helg!

Inga kommentarer: